Sos słodko- kwaśny do słoików na zimę- RELISH

"Relish" (z ang.przysmak) jest sosem sporządzonym na bazie owoców lub warzyw. Może posiadać różną konsystencję: od gładkiej do zawierającej duże kawałki składników. Także może różnić się smakiem: od łagodnego, słodkiego po bardzo pikantny.

Ja zdecydowałam się na warzywną mieszankę słodko- kwaśną z dodatkiem lekkiej pikanterii (ostra papryczka chilli)
Dzięki tej potrawie mam gotowy obiad na leniwe dni cały rok :) Wystarczy podgrzać i podawać z makaronem lub sosem. Rewelacja!



Składniki:

60 dag czerwonej papryki
60 dag zielonej papryki
1 kg pomidorów
40 dag cebuli
6 ząbków czosnku
30 dag cukru
½ Litra octu
Przyprawy (po 2 łyżki): sól, imbir, czerwona papryka (słodka lub ostra)
1 łyżka pieprzu
1 i ½ łyżeczki curry
20 dag rodzynek
4 łyżki oliwy

Wykonanie:

Warzywa pokroić, dodać przyprawy i oliwę. Gotować ok. 30 minut. Gorące nakładać do słoików. Pasteryzować.

Tradycyjna Kuchnia

5 komentarzy:

  1. Fajny pomysł, z chęcią skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo lubię ten sos :) przepis przywieziony z Węgier :)

      Usuń
  2. Mam pytanko. Czy do tego sosu można dodać np. pędy bambusa i ananasa??

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam pytanko. Czy do tego sosu można dodać np. pędy bambusa i ananasa??

    OdpowiedzUsuń
  4. Swietny sos! Zrobilam i smakuje nieziemsko:)

    OdpowiedzUsuń