Sernik z ziemniakami

Mój przepis popisowy :) Ilekroć wspominam, że sernik jest z ziemniakami to nikt mi nie wierzy :) Nie czuć ich w cieście, natomiast powodują, że jest bardziej wilgotne i przepyszne!



Składniki:

1 kg sera białego
15 dag masła
8 jaj
30 dag cukru
20 dag ugotowanych ziemniaków
½ laski wanilii
10 dag rodzynek
10 dag skórki pomarańczowej
5 dag migdałów
2 dag bułki tartej
Wykonanie:

Ser i ugotowane ziemniaki przepuścić przez maszynkę lub przetrzeć przez sito. Żółtka utrzeć z masłem i cukrem, dodawać po łyżce sera i ucierać. Pod koniec dodać startą wanilię, pokrojoną skórkę pomarańczową, rodzynki i ubitą pianę z białek- wymieszać. Masę nałożyć na blachę wysmarowaną masłem i posypaną bułką tartą. Ciasto wygładzić i posypać migdałami. Piec przez 40 minut w temperaturze 180 stopni. Można podawać z bitą śmietaną.

Tradycyjna Kuchnia

4 komentarze:

  1. Sernik z ziemniakami? Nie wierzę ;) Uwierzę jak wypróbuję

    OdpowiedzUsuń
  2. Kurcze już tyle razy go widziałem, a wciąż nie mam odwagi wypróbować.... Na 100% ziemniaki są niewyczuwalne? Bo jeśli tak to następny w mojej kolekcji sernikowej, będzie właśnie taki z ziemniakami. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. naprawdę ich nie czuć :) wypróbowałam na gościach. Zajadali się, a później im mówiłam, że z ziemniakami t nie mogli uwierzyć :)

      Usuń
    2. Sernik z ziemniakami jest PYSZNY! Robiła go wielokrotnie moja babcia (świętej pamięci) i był POWALAJĄCY! (I proszę się nie bać. Żadnych ziemniaków w nim nie czuć - nie na 100, a na 200 procent.) Genialny wynalazek.

      Usuń