Kapusta czerwona kwaszona z borówkami do słoików

Moje ostatnie podrygi w gromadzeniu zapasów zimowych :) Tym razem połączenie czerwonej kapusty z pysznymi jagódkami. Idealna surówka do obiadu. W tym roku mój eksperyment, robiłam ją po raz pierwszy. Polecam!





Składniki:

1 kg kapusty czerwonej
10 dag borówek lub żurawin
1,5 dag soli
Kminek lub koper

Wykonanie:

Kapustę oczyścić poszatkować i wymieszać w misce z solą. Wkładać do wyparzonych słoików przesypując umytymi owocami. Słoiki ustawić na talerzu w ciepłym miejscu i kiedy sok i piana zaczną się wydobywać spod pokrywki słoiki otworzyć kapustę przekłuć ją kilka razy cienkim nożem i powtórnie zamknąć . Kapusta jest najlepsza do spożycia po 10 dniach.


Tradycyjna Kuchnia

2 komentarze:

  1. Z borówkami? O, to mnie zaskoczyłaś! I zaintrygowałaś jednocześnie ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no :) znalazłam ten przepis w starym zeszycie z przepisami :) Mama dawniej robiła wg tej receptury, więc i ja w tym roku spróbowałam :)

      Usuń