Finger food- dietetyczne i szybkie przekąski na imprezę w wersji light

Finger food (z ang. żywność jedzona palcami) jak sama nazwa wskazuje jest to rodzaj dań jedzonych przy użyciu rąk.
Są to przekąski, które zawsze goszczą na moim stole podczas wieczornych przyjęć, imprez.
Często jednak wśród głównych składników znajdowały się wysokokaloryczne składniki tj. ser żółty, ser pleśniowy, majonez, jajka, ciasto francuskie, krakersiki, pieczywo pszenne itp.
Z racji mojej aktualnej diety postanowiłam zastąpić te tłuste składniki innymi zdrowszymi, lekkimi i co najważniejsze równie smacznymi zakąskami!
W ten sposób powstały np. chipsy z cukinii, które smakowały niebiańsko! (szczególnie w połączeniu z ostrymi sosami)
W koreczkach zamiast sera i innych tłustych składników pojawiły się m.in. chlebek żytni, chuda szyneczka, ogórek i pieczarka marynowana, pomidorki koktajlowe oraz lekki ser feta.
Dodatkowo przyrządziłam smaczne mini kanapeczki z łososiem, puszystym i lekkim serkiem- posypane pachnącym koperkiem.
Dopełnieniem były sosy na bazie jogurtu naturalnego (a nie tłustego majonezu)!

Jak widać diecie też można smacznie zjeść!! :)


Chipsy z cukinii

Składniki:

- 1 cukinia
- sól, pieprz, zioła prowansalskie
- ewentualnie łyżka oliwy

Cukinię umyć, pokroić w plastry (razem z łupką). Dodać przyprawy (opcjonalnie oliwę) i wymieszać. 


Następnie ułożyć na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i piec ok. 20-30 minut w temp. 180-200 stC .




Mini kanapeczki z łososiem

- chleb żytni
- łosoś wędzony
- serek puszysty
-koper

Chleb pokroić na mniejsze kawałki, posmarować serkiem, nałożyć łososia i posypać posiekanym koperkiem.



Koreczki w wersji light

- ogórki konserwowe
- pieczarka konserwowa
- chleb żytni
- pomidorki koktajlowe
- ser feta
- oliwki
-szynka

Wszystkie składniki pokroić- chlebek w małą kostkę, ogórki w zależności od wielkości na mniejsze kawałki, pomidorki na połówki oraz ser i szynkę w kostkę. Nadziewać na przemian na małe wykałaczki.



Dodatkowo przyrządziłam dwa rodzaje dip- ów, w których można maczać chipsy z cukinii i koreczki.

DIP czosnkowy:

- mały jogurt naturalny
- 4 ząbki czosnki
- łyżeczka majeranku
- szczypta soli i pieprzu

DIP ostry

- mały jogurt naturalny
- szczypta soli i pieprzu
- łyżeczka papryczki chilli

Niskokaloryczny styczeń

Tradycyjna Kuchnia