FIT racuchy owsiane

Uwielbiam racuszki owsiane! Są pożywne i pełne błonnika.



Składniki:

25 dag płatków owsianych
2 dag drożdży
2 żółtka jaja
5 dag masła
1 szklanka mleka
2 łyżki cukru
1 łyżka octu
cukier waniliowy
olej do smażenia
szczypta soli



Wykonanie:

Płatki zmielić w młynku lub blenderem . Drożdże utrzeć ze szczypta cukru, 3 łyżkami mleka i łyżką zmielonych płatków. Następnie odłożyć w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. Utrzeć żółtka z cukrem , połączyć z powstałą mączką z płatków, resztą mleka i rozczynem. Wyrobić masę, dodać stopione masło, ocet i sól do smaku. Ponownie wyrobić ciasto ręką i odstawić do wyrośnięcia. Podwojone ciasto kłaść łyżką na rozgrzany olej, smażyć na rumiano, osączyć na bibule i posypać cukrem waniliowym.

* można dodać owoce tj. jabłko, gruszkę itp wedle upodobań

* odchudzona wersja tego przepisu umożliwia zamianę masła na 2 łyżki oliwy oraz smażenie bez tłuszczu na patelni teflonowej.

Tradycyjna Kuchnia

8 komentarzy:

  1. Bardzo fajny pomysł na racuszki w wersji fit ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. 25 płatków owsianych - autorka tak rozmarzyła się o racuszkach że zjadła gramaturę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj ! faktycznie :) Już poprawiłam
      dziękuję za czujność :)

      Usuń
  3. nie wiem czy ja jestem ślepa czy jak? jaką mąkę (płatki rozdrobnione?) co się stało z tą szklanką mleka ? jednak niepotrzebna ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. witaj,
      przepraszam raz jeszcze- pisałam ten przepis jakoś chyba roztargniona bo nie podopisywałam wszystkiego. Mąka- tzn powstała mączka, a mleko oczywiście dodajemy później. Skorygowałam przepis i raz jeszcze przepraszam
      pozdrawiam

      Usuń
  4. Jeszcze nigdy nie jadłam czegoś tak niedobrego :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po twojej opinii raz jeszcze przygotowałam ten przepis, żeby przekonać się czy aby nie pominęłam jakiegoś składnika przy pisaniu przepisu (a już nie pamiętałam bo przepis dawno robilam). Placuszki wyszły pulchne i pyszne. Co oznacza że wyszły aż tak niedobre??? może miałaś zepsute drożdże?? ciasto wyrosło?? dobrze zmieliłaś płatki??

      Usuń