Zupka krem z buraków dla niemowląt (po 6 miesiącu)

Od kilku tygodni zaczęłam eksperymentować w kuchni dla niemowląt. Moja córeczka Zosia kończy niedługo 7 miesięcy dlatego jesteśmy na etapie rozszerzania diety.
Dodam, że karmię piersią dlatego wprowadzanie nowych pokarmów zaczęliśmy dopiero teraz. 
Pamiętajcie, żeby wprowadzać nowe składniki pojedynczo (czyli dzisiejsza zupka jest zdecydowanie polecana dla dzieciaczków, które dobrze tolerują wszystkie składniki zupki).



Składniki:


1/2 dużego buraka
1 duży ziemniak
1 marchewka
łyżeczka oliwy z oliwek
woda rozrzedzenia (około 50 ml)

Wykonanie:


Warzywa dokładnie umyć, obrać i dowolnie pokroić. Wrzucić do garnka, zalać wodą i gotować do miękkości (burak dosyć długo się gotuje min 30-40 minut)
Wyjąć warzywa, zmiksować blenderem dodając oliwę i wodę.

Jest to dosyć spora porcja, dlatego najlepiej pomrozić w mniejszych pojemniczkach. Pamiętajcie o dacie przygotowania!



Ja zawsze wyjmuje rano zupkę z zamrażarki, akurat do południa się częściowo rozmrozi.

Następnie przekładam do miseczki i podgrzewam na parze




Pamiętajcie, aby zawsze sprawdzić temperaturę zupki (około 37 stC) przed podaniem dziecku (ja mierze termometrem (szczególnie teraz jak jestem przeziębiona) albo sama próbuję)


Tradycyjna Kuchnia

1 komentarz: