Brownie maksymalnie czekoladowe

Mam wrażenie, że brownie staÅ‚o siÄ™ popularne w naszym kraju dziÄ™ki zachodnim kawiarniom, które utworzyÅ‚y swoje placówki w Polsce. A znacie historiÄ™ powstania tego ciasta ? Ponoć Pani Brown, bibliotekarka z USA zapomniaÅ‚a dodać proszku do pieczenia do swojego ciasta czekoladowego. Pomimo to podaÅ‚a je swoim goÅ›ciom. Jakie byÅ‚o jej zdumienie, jak ciasto bardzo im posmakowaÅ‚o. Nie wiem ile prawdy w tej historii :) Ale ja uwielbiam to ciasto ! Jest tak sÅ‚odkie, że zawsze podaje je w towarzystwie kwaÅ›nych owoców, dla przeÅ‚amania tej sÅ‚odyczy. 


 SkÅ‚adniki:

4 czekolady gorzkie min. 60% kakao (ok. 80 gram każda)
1 kostka masła
1 szklanka mÄ…ki
1 i 1/3 szklanki cukru
3 jajka
szczypta soli

opcjonalnie:

kwaśna konfitura, ja użyłam wiśnie (Naturalnie Owocowe- Stovit)

Wykonanie:

Masło roztopić na małym ogniu, dodając 3 czekolady podzielone na kostki (ciągle mieszając). W międzyczasie utrzeć cukry z jajkami, dodać roztopioną czekoladę z masłem, szczyptę soli i mąkę. Miksować do połączania składników. Ciasto wlać na średnią blachę wyłożoną papierem do pieczenia.Na wierzch zetrzeć jedną czekoladę. Piec 30-35 minut w temperaturze 160 stC.



*  Dodatkowo dodaÅ‚am do ciasta wiÅ›nie marki Stovit (uÅ‚ożyÅ‚am równomiernie w rzÄ™dach 6x5, nastÄ™pnie posypaÅ‚am czekoladÄ… i dopiero wstawiÅ‚am do pieczenia). Po upieczeniu, dla przeÅ‚amania sÅ‚odyczy podawaÅ‚am także polane sosem wiÅ›niowym i wiÅ›niami.

Tradycyjna Kuchnia

8 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. średnia: ja użyłam 23x28, ale może byc teń np. 24x24 lub podobna
      Na tradycyjnej dużej nie próbowałam, ale spokojnie można również spróbować, ale wówczas należy skrócić czas pieczenia.

      Usuń
  2. Åšlinka leci na sam widok! Brownie to jedno z moich ulubionych ciast :)
    http://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. nie pogardzę brownie :) a gdy pierwszy spróbowałam to średnio mi smakowało, ale z czasem się przekonałam :)

    OdpowiedzUsuń