Kompot z suszu dietetyczny na wigilię i nie tylko

Kompot z suszu cieszy się szczególnym powodzeniem podczas Świąt, ponieważ ma magiczne właściwości pomagające w trawieniu (A wiadomo, że w tym okresie szczególnie jesteśmy narażeni na obżarstwo :) )
Jego największą zaletą jest bogactwo błonnika pokarmowego, który przyspiesza perystaltykę jelit, zapewnia szybsze uczucie sytości, poprawiając jednocześnie trawienie.
Dlatego uwielbiam go pić przez cały rok!

kompot wigilijny


Składniki:

300 g suszonych owoców (jabłka, śliwki, gruszki)
2-3 łyżki miodu
1 łyżeczka cynamonu
4-6 goździków
woda

Wykonanie:

Owoce zalać wodą (aby lekko je przykryły), dodać cynamon, miód i goździki. Gotować na małym ogniu. Gdy owoce "spulchnieją" to dodać 1-3 szklanki wody (w zależności jak intensywny smak kompotu lubimy). Gotować jeszcze na wolnym ogniu około 30 minut.

Tradycyjna Kuchnia

6 komentarzy:

  1. Bardzo lubię kompot z suszonych owoców i zawsze robię na Wigilię, ale nigdy nie robiłam z miodem - muszę spróbować bo będzie zdrowszy niż z cukrem i z pewnością lepszy:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja mama robila taki kompot a ja zapomniałam o nim Może dzięki tobie zrobie go tego roku Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. to moja zmora...nie lubię,a wręcz nienawidzę :D nawet rybę której na co dzień nie jem w Wigilię zjem kawałek,ale kompot..yhh

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hehe :) Niesamowite jest to, że jedni coś uwielbiają a drudzy nienawidzą :) Takie to już różne nasze kubki smakowe. Ja należę do grona miłośników! mogłabym pić codziennie !

      Usuń
  4. najważniejsza rzecz na wigili :D

    OdpowiedzUsuń