Fit makaron z kurczakiem brokułami i cukinią bez śmietany

Uwielbiam makaron z kurczakiem i brokułami. Zazwyczaj przyrządzałam go w sosie śmietanowym, tym razem zastąpiłam go jogurtem naturalnym. Dodatkowo smak wzbogaciłam cukinią. Wyszło pysznie i zdrowo!

Składniki:

2 piersi z kurczaka
Pół brokułu
Pól cukinii
Mała cebulka
200 ml jogurtu greckiego
1 szklanka rosołu
Łyżeczka mąki ziemniaczanej
Przyprawy: sól, pieprz, czosnek
Olej kokosowy
makaron pełnoziarnisty

Wykonanie:

Mięso oczyścić i pokroić w kostkę. Dodać przyprawy, wymieszać. Cebulę drobno pokroić i zeszklić na oleju kokosowym, dodając w między czasie doprawione mięso. Smażyć około 10 minut, co chwile mieszając. W między czasie podzielić brokuł na różyczki (ja użyłam mrożonego, bo tylko taki miałam pod ręką), a cukinię pokroić (najlepiej obieraczką, w cieniutkie plasterki). Dodać do mięsa, zalać rosołem. Dusić na wolnym ogniu pod przykryciem kilka minut. Odlać część wywaru do szklanki, dodać jogurt i mąkę ziemniaczaną- wymieszać do połączenia składników. Dodać do mięsa, wymieszać i zagotować.



Tradycyjna Kuchnia

1 komentarz: