Jeżyki z macy

Nazwa Maca pochodzi z języka hebrajskiego i oznacza chleb przaśny - cienki placek ciasta wyrabiany z mąki i wody, bez użycia zakwasu i bez soli, pieczony około osiemnaście minut. Według tradycji maca spożywana jest podczas Paschy, zwanej Świętem Niekwaszonego Chleba (info. sonko.pl)
Ja dziś nieco zmodyfikowałam te pyszne placuszki. W takiej formie (kulek) bardzo dobrze smakują z rosołem, zupą lub podane na słodko- polane masłem z konfiturą.



Składniki:

20 dag macy
5 jaj
12 dag oliwy
sól do smaku
1 szklanka wody

Wykonanie:

Drobno pokrojoną macę rozmieszać w 200 ml zimnej wody wraz z jajami i oliwą. Z powstałej masy formować rękami kluski i gotować w osolonym wrzątku około 10 minut .

Tradycyjna Kuchnia

2 komentarze:

  1. ale super! pochłaniam bardzo duże ilości macy uwielbiam ją szczególnie z ziołami prowansalskimi nigdy czegoś takiego nie widziała, ekstra pomysł:)!
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie:)
    kokieteriasmaku.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam macę, ale traktowałam ją zawsze jako "przegryzkę" i nie przypuszczałam, że można z niej zrobić coś tak fajnego.

    OdpowiedzUsuń