Pączki z kurkami

Chyba każdy z nas uwielbia pyszne, puszyste pączki :) Ja również jestem ich miłośniczką. Z racji tegorocznego wysypu grzybów, nadzienie zrobiłam z kurek.



Składniki:

50 dag mąki
1 szklanka mleka
3 dag drożdży
3 jajka
3 łyżki masła
1 łyżka cukru
Sól
Olej do smażenia
½ kg kurek
1 cebula
1 łyżka masła

Wykonanie:

Wymieszać cukier i drożdże z kilkoma łyżkami mleka i zostawić w ciepłym miejscu do wyrośnięcia. Kiedy ciasto podwoi objętość, wsypać resztę mąki, jaja, stopione masło, resztę mleka i sól do smaku. Całość wyrabiać dokładnie i ponownie odstawić do wyrośnięcia. Cebulę drobno posiekać z kurkami i przysmażyć z odrobiną soli na maśle. Wyrośnięte ciasto rozwałkować na stolnicy wysypanej mąką i wykrawać szklanką krążki. Następnie nakładać farsz, zawijać i formować kulki- odstawić do wyrośnięcia, po czym smażyć pączki w głębokim oleju

Tradycyjna Kuchnia

4 komentarze:

  1. Pączki z kurkami, ale numer! Musiały być pyszne ;) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Intrygujące :) Nigdy nie myślałam o pączkach w kategorii wypieków wytrawnych, musiały smakować zaskakująco :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pączki na wytrawnie, no proszę! :-) Pomysłowo!

    OdpowiedzUsuń
  4. smakuje ciekawie :) ja sobie je delikatnie moczyłam w śmietance :)

    OdpowiedzUsuń